Haslum i media – Haslum

Haslum i media

Den nye målingen gjennomført av Sponsor Insight for Norsk Topphåndball, viser at vi ikke bare er best på banen, men også gir våre samarbeidspartnere den største verdien tilbake i form av omtale i media. Når vår største profil, Erlend Mamelund, har klart flest artikler av herrespillerene i vår hjemlige serie, er det ingen tvil om at Haslum HK gir våre sponsorer god eksponering.

I perioden Juli 2010 – Februar 2011 er omtalen Haslum HK har fått i mediene verdsatt til svimlende 56 millioner. Undersøkelsen som er utført av Sponsor Insight tar utgangspunkt i 925 TV, radio, print og internettmedier. Når vi vet at det finnes klubber som har flere artikler i lokalpressen enn hva Haslum har, tyder dette på at vi har større og flere artikler i nasjonale medier.

Når vi 30.mars tar imot ØIF Arendal til TV-sendt hjemmekamp fra Nadderudhallen, har TV2 sendt 5 Haslum-kamper i årets sesong. Disse er sett av flere hundretusen personer over hele landet. 3 av kampene har vært sendt fra Nadderudhallen, 1 fra Terningen arena på Elverum og 1 fra Oslo Spektrum(cup-finalen). Enda har ikke sluttspillet startet, og det kan fort bli både 2 og 3 kamper til før sommeren setter inn.

Det er også gjort en undersøkelse på hvilke profiler som er mest omtalt. Fra juli 2010-februar 2011 har det vært 1413 omtaler av Erlend Mamelund. Dette er hele 550 flere treff enn nr 2 på lista, Espen Lie Hansen. I tillegg har vi både Einar Sand Koren og Kent Robin Tønnesen på topp-10 lista. «Dette tyder på at vi klarer å vise frem våre profiler, og samtidig jobber bevisst med å skape nye profiler», sier Tarjei Sundal i Haslum HK.

Den siden du nå leser, www.haslumhk.no, er ikke tatt med i beregningen for tallene, og kommer i tillegg. Her blir det lagt ut artikler og informasjon daglig, og siden har godt besøk. I tillegg har vi selvfølgelig facebookside, som linker leserne inn på vår hjemmeside og andre artikler om Haslum HK.

«Hvis du ønsker å være med under Haslum-paraplyen som samarbeidspartner, er vi sikre på at du vil få valuta for ressursene du bidrar med.» avslutter Tarjei.